Με την τοποθέτηση του Βουλευτή Κώστα Κόλλια ξεκίνησε στη Βουλή η συζήτηση για το Ν/Σ περί προστασίας των καταναλωτών

Στην Ολομέλεια της Βουλής, χθες Τετάρτη και στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, σχετικά με τον εκσυχρονισμό των κανόνων της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών, το οποίο ψηφίστηκε με ευρύτατη πλειοψηφία, τοποθετήθηκε ο Βουλευτής του νομού μας κ. Κώστας Κόλλιας. Μάλιστα η συζήτηση του νομοσχεδίου ξεκίνησε με την ομιλία του Βουλευτή του νομού μας ο οποίος, από το βήμα της Βουλής, έκανε λόγο για ένα πλήρες και απόλυτα εναρμονισμένο με την ευρωπαϊκή νομοθεσία σχέδιο νόμου, με το οποίο ενσωματώνονται στο εθνικό μας δίκαιο βελτιώσεις που εισήχθησαν στο Ενωσιακό δίκαιο, στον τομέα της προστασίας των δικαιωμάτων των καταναλωτών. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο κος Κόλλαις , προβλέπεται:

1. Η αυστηροποίηση των προστίμων, τα οποία θα φτάνουν μέχρι και τα 3.000.000 ευρώ σε βάρος των προμηθευτών, πωλητών, παραγωγών ή διανομέων που παραβιάζουν τις κείμενες διατάξεις.

2. Η ενισχυμένη προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών, όσον αφορά ορισμένες παραπλανητικές πρακτικές μάρκετινγκ και πώλησης.

3. Η θωράκιση της διαφάνειας για τους καταναλωτές στις επιγραμματικές (online) αγορές, έτσι ώστε οι καταναλωτές να διαθέτουν επαρκή πληροφόρηση σχετικά με τον τρόπο που καθορίστηκε η κατάταξη των προσφορών που τους παρουσιάζονται αλλά και τον προμηθευτή που τους παρέχει αγαθά και υπηρεσίες.

4. Η επιβολή πρόσθετων υποχρεώσεων στις online αγορές.

5. H επέκταση της προστασίας των καταναλωτών και στις ψηφιακές υπηρεσίες.

6. Η αυστηροποίηση του πλαισίου των κυρώσεων που επιβάλλονται σε εμπόρους, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις υποχρεώσεις σε σχέση με τις εκπτώσεις, τις προσφορές και τη νόμιμη λειτουργία τις Κυριακές.

7. Ότι η υποβολή ή ανάθεση σε κάποιον άλλον, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, υποβολής ψευδών αξιολογήσεων, θα θεωρείται παραπλανητική εμπορική πρακτική. Με την συγκεκριμένη ρύθμιση, όταν οι προμηθευτές θα παρέχουν πρόσβαση σε αξιολογήσεις προϊόντων από καταναλωτές, θα ενημερώνουν τους καταναλωτές για το αν οι δημοσιευόμενες αξιολογήσεις προέρχονται όντως από καταναλωτές που έχουν χρησιμοποιήσει ή αγοράσει τα προϊόντα.

8. Για πρώτη φορά, το δικαίωμα του καταναλωτή να ζητήσει, εκτός από τη δικαστική παύση κάθε αθέμιτης εμπορικής πρακτικής, την παράλειψή της στο μέλλον και την αποζημίωση για τη ζημία που υπέστη, μείωση της τιμής ή να καταγγείλει τη σύμβαση.

9. Ορίζονται πρόσθετες απαιτήσεις ενημέρωσης για συμβάσεις εξ αποστάσεως και συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος, από τον προμηθευτή.

10. Η δυνατότητα του καταναλωτή να αλλάξει την άποψη που έχει για ένα προϊόν, στις συμβάσεις εξ αποστάσεως, με επέκταση της ισχύουσας περιόδου υπαναχώρησης των 14 ημερών, σε περίοδο υπαναχώρησης 30 ημερών.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο κ. Κόλλιας τόνισε ότι το νομοθέτημα επιφέρει άμεσες και απτές θετικές επιπτώσεις στον Έλληνα καταναλωτή, βάζοντας, παράλληλα, φρένο στην αισχροκέρδεια και σε κάθε άλλη αθέμιτη και επιζήμια για τον καταναλωτή εμπορική πρακτική. Τέλος, χαιρέτισε την ενσωμάτωση της επίμαχης Οδηγίας στην ελληνική νομοθεσία, προτρέποντας το βουλευτικό σώμα να υπερψηφίσει το σχέδιο νόμου, όπως και έγινε.​

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ