Ποια είναι τα 10 κυριότερα προβλήματα της καθημερινής μετακίνησης  στη Κόρινθο, με βάση τις κυκλοφοριακές μετρήσεις;  

Με σκοπό να προσφέρει  ο Δήμος Κορινθίων σε βάθος 15ετίας άνετη και ασφαλή κίνηση, να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής και το περιβάλλον, να δημιουργήσει υποδομές και τοπόσημα, να αυξήσει την επισκεψιμότητά του, ολοκληρώθηκε και η τρίτη διαβούλευση για το ΣΒΑΚ.

 «Το ΣΒΑΚ θα είναι ένα ακόμα εργαλείο στα χέρια μας,  η ολοκληρωμένη και επιστημονική προσέγγιση που χρειαζόμαστε ως δήμος για την συνολική αντιμετώπιση των προβλημάτων κίνησης και τον μετασχηματισμό μας σε δήμο βιώσιμο κινητικά και περιβαλλοντικά.» δήλωσε ο Δήμαρχος Βασίλης Νανόπουλος , ενώ ο  εκπρόσωπος της εταιρίας ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΕ κ.Γιώργος Κουμπαράκης αναφέρθηκε στην δυναμική της Κορίνθου, την ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και τα κυριότερα προβλήματα που εντοπίστηκαν. Με την βοήθεια χαρτών παρουσιάστηκε ο μετασχηματισμός του δήμου σε τρεις άξονες υλοποίησης (5ετία, 10ετία, 15ετία) καθώς επίσης και τα πακέτα 9 μέτρων που προτείνει προς υλοποίηση το ΣΒΑΚ. «Μελετώντας τις ανάγκες του Δήμου, τις παγκόσμιες καλές πρακτικές σε ανάλογες περιοχές και τη σχέση εφικτότητας – αποτελεσματικότητας των μέτρων, δημιουργήθηκαν 9 Πακέτα Μέτρων» ανέφερε ο καθηγητής κ. Θάνος Βλαστός σημειώνοντας πως «Η Κόρινθος βρίσκει το δρόμο της χτίζοντας επάνω στην αξία που ήδη υπάρχει» και ξεκαθαρίζοντας πως «στόχος δεν είναι να δημιουργηθεί μια πόλη ίδια με τις άλλες αλλά μια πόλη που θα δημιουργήσει τη νέα ταυτότητα της μέσα από την ιστορία της». 

Όπως έκανε γνωστό ο Δήμος, μέσα από την ανάλυση των υφιστάμενης κατάστασης, των ερωτηματολογίων, των διαβουλεύσεων και των κυκλοφοριακών μετρήσεων τα κυριότερα προβλήματα που εντοπίστηκαν είναι:

  • Έντονη ζήτηση στάθμευσης και παρουσία παράνομης στάθμευσης, κυρίως στο κέντρο της πόλης
  • Έλλειψη διασύνδεσης του προαστιακού σταθμού με τη δημόσια συγκοινωνία
  • Χρήση τοπικών οδών για την αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης
  • Παράνομη κατάληψη πεζοδρομίων από σταθμευμένα οχήματα/ εμπορεύματα/ τραπεζοκαθίσματα
  • Ανεπαρκής αριθμός ασφαλών διαβάσεων πεζών
  • Αναξιοποίητο παραλιακό μέτωπο
  • Έλλειψη θέσεων στάθμευσης ποδηλατών
  • Καθυστερήσεις λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης
  • Έλλειψη ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων και άλλων πολιτικών σχετικά με τη διανομή εμπορευμάτων
  • Υψηλές ταχύτητες οχημάτων που δημιουργούν ζητήματα ασφάλειας στους πεζούς

Τα στάδια που έχουν ολοκληρωθεί είναι:

  • Καθορισμός και σύσταση Ομάδας Εργασίας ΣΒΑΚ,
  • Σύσταση Δικτύου Φορέων & Υπογραφή συμφώνου συνεργασίας,
  • Δημιουργία ιστοσελίδας με το βασικό περιεχόμενο του ΣΒΑΚ, πλατφόρμα κατάθεσης ιδεών και το υλικό των διαβουλεύσεων,
  • Καθορισμός περιοχής παρέμβασης,
  • Σχεδιασμός μεθοδολογίας διαβούλευσης και συμμετοχής στο σχεδιασμό,
  • Σχεδιασμός μεθοδολογίας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης κοινού και φορέων,
  • Αξιολόγηση συνόλου σχεδιασμών που επηρεάζουν το ΣΒΑΚ Κορινθίων (υπερκείμενου, επιχειρησιακού, τοπικών σχεδίων, στρατηγικών κ.α.),
  • Αξιολόγηση και εντοπισμός πόρων (ανθρώπινων και οικονομικών),
  • Καθορισμός χρονοδιαγράμματος εκπόνησης,
  • Ανάλυση Υφιστάμενης κατάστασης και διαμόρφωση προφίλ κινητικότητας του Δήμου με τη συμβολή του κοινού και των φορέων στον εντοπισμό αναγκών,
  • Δημιουργία σεναρίων για το μέλλον της κινητικότητας
  • Ανάπτυξη κοινού οράματος, προτεραιοτήτων και στόχων
  • Καταρχήν προσδιορισμός μέτρων με έρευνα καλών πρακτικών και τοπικών αναγκών
  • Δημιουργία προτεινόμενων πακέτων μέτρων
  • Αξιολόγηση μέτρων βιώσιμης κινητικότητας
  • Διαβούλευση για τα προτεινόμενα πακέτα μέτρων

Τα πακέτα των μέτρων αφορούν τους τομείς: 

  • Δημόσια Συγκοινωνία
  • Ήπια κινητικότητα – Προώθηση περπατήματος και ποδηλάτου
  • Κοινόχρηστη μετακίνηση
  • Επικοινωνία – Προώθηση
  • Ηλεκτροκίνηση
  • Οδική Ασφάλεια και συνθήκες κυκλοφορίας
  • Στάθμευση για όλα τα μέσα
  • Αστικό Περιβάλλον
  • Εμπορευματικές μεταφορές και επιχειρηματικότητα

Αναφέρει ακόμη ο Δήμος  πως το όραμα του ΣΒΑΚ θα επιτευχθεί μέσω των 10 προτεραιοτήτων οι οποίες είναι κατηγοριοποιημένες ανάλογα με τη διάσταση της βιωσιμότητας, δηλαδή περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές. Οι θεματικές κατηγορίες περιλαμβάνουν ζητήματα:

  • Οικιστικού περιβάλλοντος
  • Ενέργειας
  • Δημόσιας Υγείας
  • Οδικής Ασφάλειας
  • Βιώσιμων μέσων μετακίνησης
  • Προσβασιμότητας
  • Νέων Τεχνολογιών
  • Συμμετοχικότητας
  • Εμπορευματικών μεταφορών και επιχειρηματικότητας
  • Λειτουργικότητας συστήματος μεταφορών

Στο τελικό σχέδιο δράσης το οποίο θα τεθεί προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο και κατόπιν για χρηματοδότηση στο Υπουργείο Ανάπτυξης, προτείνονται 64 μέτρα με συνολικό προϋπολογισμό €35.633.690.Η παρουσίαση του ΣΒΑΚ είναι διαθέσιμη σε όλους από την ιστοσελίδα https://korinthosmobility.wixsite.com/svak

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ