Τις δράσεις που έχουν ήδη ξεκινήσει και εφαρμόζονται αλλά και αυτές που έχουν επίσης δρομολογηθεί για την μετάβαση του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων στην ψηφιακή εποχή παρουσίασε στην hmerisiakorinthou.gr σήμερα, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος κ. Θεόδωρος Πέτρου, με αποκλειστικές του δηλώσεις.
Ο Αντιδήμαρχος Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Καινοτομίας ανέφερε ότι ήδη στο Δήμο λειτουργεί η εφαρμογή NOVOVILLE όπου οι πολίτες μπορούν να αναφέρουν τα όποια προβλήματα εντοπίζουν μέσα στις περιοχές του Δήμου, συνοδεύοντας τις αναφορές τους με φωτογραφίες μέσω των κινητών τους τηλεφώνων, ώστε οι αρμόδιες Υπηρεσίες να ενημερώνονται άμεσα και να προχωρούν στις αναγκαίες ενέργειες επίλυσης. Προανήγγειλε εξάλλου τη λειτουργία ενός κεντρικού ψηφιακού συστήματος ελέγχου των εργασιών και των δραστηριοτήτων του Δήμου που θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών από τον Δήμο και την εξυπηρέτηση των δημοτών.
Αναλυτικά, ο κ. Πέτρου μάς είπε τα εξής:
«Ένα από τα αντικείμενα των αρμοδιοτήτων μου αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων. Αυτό είναι ένα κομμάτι αρκετά σύνθετο και χρειάζεται αρκετή προσπάθεια για να καταφέρεις να κάνεις Υπηρεσίες που μέχρι πρότινος και για πολλά χρόνια στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση πραγματοποιούνταν μόνο δια ζώσης, να καταφέρεις να τις ψηφιοποιήσεις, να τις μετατρέψεις, να τις αναλύσεις και να μπορέσεις έτσι με κάποιο τρόπο να τις απλουστεύσεις και να τις προσφέρεις ηλεκτρονικά προς του πολίτες.
Αυτό χρειάζεται, σίγουρα, εκπαίδευση στο προσωπικό, στους υπαλλήλους των Δήμων, για να μπορέσουν να διαχειριστούν πλέον τις διαδικασίες ψηφιακά, μετά κι από την “Βίβλο” του Ψηφιακού Μετασχηματισμού που ουσιαστικά ορίζει το πλαίσιο και τις διαδικασίες, για το πώς μπορεί να γίνει αυτό.
Μετά πρέπει να μπορείς μ’ έναν, πάλι, πολύ απλό και εύκολο τρόπο να τις παρέχεις από μια πλατφόρμα του Δήμου, από την ιστοσελίδα του Δήμου, από μια έξυπνη εφαρμογή, όπως χρησιμοποιούμε το ΝΟVΟVILLE στον Δήμο μας για προβλήματα της καθημερινότητας, ώστε να μπορεί ο πολίτης να καταλάβει ό,τι έχει και αυτόν τον πολύ πιο εύκολο τρόπο να εξυπηρετηθεί από τον Δήμο.
Κι αυτό χρειάζεται πολύ αυστηρές, τυποποιημένες διαδικασίες εσωτερικά, ώστε οι υπάλληλοι του Δήμου να μπορούν να εξυπηρετούν όλα αυτά τα αιτήματα και να μπορούν έτσι και οι δημότες να καταλαβαίνουν ότι ο νέος τρόπος λειτουργεί στην καθημερινότητα και στην πράξη.”
Και ο κος Πέτρου πρόσθεσε:
“Έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος σ’ αυτό το κομμάτι κι αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε και στη φάση της ενοποίησης συστημάτων για να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε πάλι έξυπνους τρόπους παρακολούθησης, με ειδικές οθόνες VI και dashboards, και να παρακολουθούμε την καθημερινότητα στον Δήμο μέσα από ένα Κέντρο Ελέγχου, πλέον, όπου όλες οι εφαρμογές θα επικοινωνούν μεταξύ τους και θα παρουσιάζουν τα αποτελέσματα χρήσης τους και με έναν τρόπο – ροών εργασιών εσωτερικά στο Δήμο και χρέωσης των εγγράφων να μπορούμε ψηφιακά, με ηλεκτρονική πρωτοκόλληση – να μπορούμε να παρακολουθούμε κάθε εργασία, πού βρίσκεται, και μεις να κάνουμε πλέον μια στοχευμένη και πιο έξυπνη διοίκηση, για να μπορούμε να καταλαβαίνουμε πού υπάρχει έλλειψη πόρων, έλλειψη προσωπικού και αντίστοιχα να μπορούμε να κάνουμε τις όποιες αλλαγές χρειάζονται για να είναι πιο αποδοτικές οι υπηρεσίες του Δήμου.
Αυτή τη στιγμή, όπως σάς είπα, έχουμε σε λειτουργία το NOVOVILLE, μια εφαρμογή για προβλήματα της καθημερινότητας, όπου ο δημότης ή και οποιοσδήποτε πολίτης-επισκέπτης του Δήμου μπορεί να καταχωρήσει προβλήματα που παρατηρεί και παρακολουθεί στην πόλη, όπως καμμένες λάμπες, λακκούβες, συσσώρευση ογκωδών αντικειμένων-σκουπιδιών, όπου υπάρχουν, να τα αναφέρει, τραβώντας και μια φωτογραφία με το κινητό του, ώστε να τα γνωστοποιήσει στις Υπηρεσίες του Δήμου μας για να τα παρακολουθήσουν και να τα επιλύσουν.
Έχουμε, επίσης, υποβάλει πρόταση στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το Πρόγραμμα ΨΗ.ΜΕΤ., τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό των Δήμων. Αναμένουμε, αυτή τη στιγμή, την έγκριση μιας χρηματοδότησης της τάξεως των 600.000 ευρώ περίπου από το Υπουργείο, για να μπορέσουμε να «τρέξουμε» ένα οργανωμένο σχέδιο ψηφιακού μετασχηματισμού του Δήμου μας, με νέες και περισσότερες εφαρμογές, ενοποιημένα και απλά συστήματα, ώστε να μπορέσουμε να πούμε ότι βρίσκουμε τον Δήμο μας έτοιμο στη νέα ψηφιακή εποχή.»
Γ.Π