Το Ινστιτούτο καταναλωτών σε χθεσινό δελτίο Τύπου ενημερώνει για τις θερινές εκπτώσεις που θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Αυγούστου 2025 και τί πρέπει να προσέξουμε:
“Θερινές Εκπτώσεις 2025 – Προσοχή, Ενημέρωση και Διεκδίκηση των Δικαιωμάτων μας
“…..Το Νέο Ινστιτούτο Καταναλωτών υπενθυμίζει στους καταναλωτές βασικές συμβουλές προστασίας, ενθαρρύνοντας την έξυπνη και συνειδητή κατανάλωση, με σεβασμό στο πορτοφόλι και τα δικαιώματά μας.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ:
Ελέγχετε την αρχική και την τελική τιμή του προϊόντος.
➤ Π.χ. Αν μία μπλούζα είχε αρχική τιμή 40€, και γράφεται τώρα «20€», πρέπει να αναγράφεται καθαρά:
«Αρχική Τιμή: 40€ – Τελική Τιμή: 20€ (Έκπτωση 50%)»
Ζητάτε πάντα απόδειξη αγοράς – Απαραίτητη για αλλαγές, επιστροφές ή άσκηση δικαιωμάτων.
Τα εκπτωτικά προϊόντα πρέπει να είναι ίδιας ποιότητας με εκείνα εκτός εκπτώσεων. Δεν επιτρέπεται η διάθεση ελαττωματικών ως «εκπτωτικά».
Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης πρέπει να είναι σαφής και όχι παραπλανητική.
➤ Παραδείγματα ορθής αναγραφής:
– «Όλα τα είδη έως -50%»
– «-30% σε όλα τα παπούτσια»
➤ Παραδείγματα παραπλανητικής πρακτικής (μη επιτρεπτά):
– «Μέχρι και 70%» χωρίς αναγραφή συγκεκριμένων ειδών
– «Τιμές σοκ!» χωρίς αναφορά έκπτωσης
Οι αλλαγές και επιστροφές γίνονται και κατά την περίοδο εκπτώσεων, εκτός αν αναγράφεται σαφώς διαφορετική πολιτική που ΔΕΝ αντιβαίνει στο νόμο.
Για αγορές μέσω διαδικτύου, ισχύει δικαίωμα υπαναχώρησης εντός 14 ημερών – χωρίς αιτιολόγηση.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:
Επιτρεπτό:
Ανδρικό παντελόνι – Αρχική τιμή: 60€ – Νέα τιμή: 30€ (Έκπτωση 50%)
Παραπλανητικό:
«Τώρα μόνο 30€!» (χωρίς αναγραφή αρχικής τιμής ή ποσοστού έκπτωσης)
Επιτρεπτό e-shop:
Περιγραφή προϊόντος + “Δυνατότητα επιστροφής εντός 14 ημερών”
Παράνομο:
E-shop χωρίς πληροφορία για δικαίωμα υπαναχώρησης ή με χρέωση επιστροφής χωρίς προειδοποίηση.
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΜΑΣ:
Αγοράζουμε ό,τι πραγματικά χρειαζόμαστε, όχι ό,τι μας παρασύρει η τιμή!
Ελέγχουμε – Συγκρίνουμε – Προστατευόμαστε.
Το Νέο Ινστιτούτο Καταναλωτών είναι στο πλευρό του καταναλωτή – πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τις εκπτώσεις.
Καταγγελίες: 1520 Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Συνήγορος του Καταναλωτή
Νέο ΙΝΚΑ (Μόνο για τα Μέλη του)”