Ο Γιώργος Ψυχογιός φέρνει  στη Βουλή το αίτημα για μη μετατροπή σχολείων της Κορινθίας σε πειραματικά – Τί υποστηρίζει στην αναφορά του

Ο βουλευτής Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ , κ. Γιώργος Ψυχογιός, κατέθεσε  ως κοινοβουλευτική Αναφορά προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων τις Επιστολές των Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κορινθίας, με τις οποίες ζητούν να μη μετατραπούν σε πειραματικά σχολεία το 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου και το Δημοτικό Σχολείο Αλμυρής, όπως μας ενημερώνει το γραφείο Τύπου του Βουλευτή.

Συγκεκριμμένα αναφέρει, μεταξύ άλλων : «Οι υπογράφοντες τις επιστολές τονίζουν ότι  με  την μετατροπή τους σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, οι επιπτώσεις για μαθητές και εκπαιδευτικούς θα είναι ολέθριες και μεταξύ των οποίων ότι:

  • Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας χάνουν την οργανική τους θέση (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021) και  τοποθετούνται με θητεία.
  • Αποδέχονται την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
  • Μετατρέπεται ο ρόλος του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου σε αξιολογητή, αφού αυτός είναι που θα διενεργεί την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (άρθρο 20 παρ. 3β του Ν. 4692/2020).
  • Τα εργασιακά δικαιώματα ακόμα και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών τίθεται υπό αμφισβήτηση αφού το Υπουργείο Παιδείας μπορεί να το τροποποιεί κατά το δοκούν (παράγραφο 23 του Άρθρου 19).
  • Η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση.
  • Τέλος, για τα σχολεία αυτά θεσμοθετείται η προσέλκυση χορηγών (άρθρο 23), η συμμετοχή του δήμου, του Συλλόγου Γονέων, Συλλόγων αποφοίτων, αλλά και εξωσχολικών «προσωπικοτήτων» μέσω του Συμβούλιου στήριξης του σχολείου (Άρθρο 22).

Στην Αναφορά του ο κ. Ψυχογιός επισημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός κλάδος έχει καταθέσει προτάσεις για την λειτουργία των Πειραματικών Σχολείων σε ένα προοδευτικό και σύγχρονο πλαίσιο. Δυστυχώς όμως, στο συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο δεν προστατεύονται τα εργασιακά δικαιώματα, η ασφάλεια και η αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών, διαστρεβλώνεται το νόημα της πειραματικής εκπαίδευσης και συγχωνεύεται στο ίδιο πλαίσιο με τα Πρότυπα σχολεία των “λίγων και εκλεκτών”.

Χωρίς καμία ενημέρωση και με αυθαίρετα επιχειρήματα όπως ισχυρίζονται και οι εκπαιδευτικοί στις επιστολές τους, προωθούνται πολιτικές που αντί να αναβαθμίζουν συνολικά το δημόσιο σχολείο, αποσκοπούν στη δημιουργία δικτύου σχολείων ελίτ με τη λογική της «αριστείας» και αποτέλεσμα την διεύρυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων. …

Ως εκ τούτου, ο βουλευτής ζήτησε  άμεσες ενέργειες ώστε να μην μετατραπούν τα σχολεία σε πειραματικά  και ενημέρωση από τον αρμόδιο  Υπουργό επί των αντιδράσεων και των ζητημάτων που θέτει σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα του Νομού.»

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ