Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών την 1η Αυγούστου 2024, η Ανώνυμος Εταιρεία Διώρυγος Κορίνθου συγκαταλέγεται σε εκείνες τις εταιρείες για τις οποίες το Υπουργείο σχεδιάζει τον ριζικό μετασχηματισμό στον τρόπο λειτουργίας τους ώστε να μετεξελιχθούν σε “μικρές ΔΕΗ”, όπως αναφέρεται.
Πιο αναλυτικά η ανακοίνωση μεταξύ άλλων αναφέρει: “Ο νέος νόμος που ψηφίστηκε εχθές στη Βουλή σηματοδοτεί αλλαγή σελίδας στο Υπερταμείο και σε 8 θυγατρικές του προς όφελος εκατομμυρίων πολιτών καθώς προβλέπεται ο ριζικός μετασχηματισμός του τρόπου λειτουργίας τους και η μετεξέλιξη τους σε «μικρές ΔΕΗ». Πρόκειται για έναν νόμο που έρχεται να καταστεί σύμμαχος στην καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών και να αντιμετωπίσει στη ρίζα της την ταλαιπωρία που βιώνει κάθε φορά που κάνει χρήση των υπηρεσιών των οργανισμών αυτών: Από τα δεκάδες λεωφορεία και τρόλεϊ που μένουν ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και οδηγών, μέχρι τα ΕΛΤΑ που συχνά αδυνατούν να ανταποκριθούν στους χρόνους παράδοσης των αποστολών τους κλπ. Τα παραδείγματα των παθογενειών αυτών είναι πολλά και έχουν πάντοτε ως τελικό αποδέκτη τον ανυπεράσπιστο πολίτη. Εκείνον τον πολίτη που δεν μπορεί να πάει εγκαίρως στην εργασία του γιατί καθυστέρησε το λεωφορείο ή ο ηλεκτρικός ή που αναγκάζεται να πληρώσει ταξί για να μπορέσει να είναι εγκαίρως σε μια υποχρέωση του. Μια ταλαιπωρία που πηγάζει κυρίως από τις σοβαρές δυσλειτουργίες των οργανισμών αυτών και την αδυναμία τους να λειτουργήσουν με όρους 21ου αιώνα. Ο νόμος αυτός έρχεται να καταργήσει τις δυσκαμψίες στις προσλήψεις και τις προμήθειες και να ενισχύσει άμεσα τους οργανισμούς με τα τεχνικά και ανθρώπινα μέσα που χρειάζονται για να υπηρετούν και όχι να βασανίζουν τον πολίτη. Και τους επιτρέπει να προσλάβουν άμεσα και ικανά στελέχη από τον ιδιωτικό τομέα προκειμένου να μετατραπούν σε «μικρές ΔΕΗ»….
Αναλυτικά οι αλλαγές που φέρνει ο νέος νόμος βασίζονται στις παρακάτω 4 παρεμβάσεις:
Παρέμβαση 1η: Δημιουργούνται 8 νέες «μικρές ΔΕΗ» στην υπηρεσία του πολίτη
Οι 8 οργανισμοί που μετασχηματίζονται είναι οι εξής:
Ελληνικά Ταχυδρομεία (και η 100% θυγατρική τους: ΕΛΤΑ Courier).
ΔΕΘ-Helexpo.
Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ).
Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ).
ΓΑΙΑΟΣΕ.
Ελληνικές Αλυκές.
Ανώνυμος Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ).
Όμιλος ΟΑΣΑ Συγκοινωνίες Αθηνών (ΟΑΣΑ και οι 100% θυγατρικές του: Οδικές Συγκοινωνίες – ΟΣΥ και Σταθερές Συγκοινωνίες – ΣΤΑΣΥ).
Οι οργανισμοί αυτοί σήμερα δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο επίπεδο εξυπηρέτησης που οι πολίτες απαιτούν. Για παράδειγμα, υπάρχουν σοβαρές δυσλειτουργίες και μεγάλες καθυστερήσεις στην προμήθεια ανταλλακτικών στις δημόσιες συγκοινωνίες (λεωφορεία, μέσα σταθερής τροχιάς κλπ.), κάτι που έχει άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητα του πολίτη καθώς οχήματα μένουν ακινητοποιημένα και τα δρομολόγια γίνονται πιο αραιά. Επιπλέον, οι διαδικασίες προσλήψεων σήμερα είναι εξαιρετικά χρονοβόρες με αποτέλεσμα να υπάρχει έλλειψη οδηγών και τεχνικών που είναι απαραίτητοι για την ομαλή λειτουργία των δημοσίων συγκοινωνιών. Αντίστοιχα προβλήματα παρατηρούνται και στα Ελληνικά Ταχυδρομεία, κάτι που δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό και τις ουρές που σχηματίζονται σε πολλά από τα καταστήματα τους.
Στόχος είναι να γίνει μια νέα αρχή σε αυτές τις εταιρείες και να μετατραπούν σε «μικρές ΔΕΗ». Η περίπτωση της ΔΕΗ όπου από το χείλος της καταστροφής το 2019 κατάφερε να πρωταγωνιστεί σήμερα στον ενεργειακό τομέα έχοντας πάνω από το 50% του μεριδίου αγοράς, αποτελεί «πιλότο» για τις παρεμβάσεις που θα γίνουν. Στην κατεύθυνση αυτή, στον νέο νόμο προβλέπονται 4 σημαντικές αλλαγές…”