«Εμείς έχουμε μια στρατηγική για την ανάπτυξη του τουρισμού στην Πελοπόννησο. Αυτή η στρατηγική έχει συγκεκριμένους πυλώνες. Κάθε χρόνο το σχέδιο δράσης που έχουμε είναι ταγμένο σε αυτή τη στρατηγική.”
Αυτό δήλωσε αρχικά στην hmerisiakorinthou.gr σήμερα το πρωί ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου Θάνος Μιχελόγγονας , σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί του για το πλάνο της Περιφέρειας για την “βαριά βιομηχανία” της χώρας μας που είναι ο τουρισμός.
Ο κος Μιχελόγγονας μας ανέφερε αναλυτικά τα σχέδια και τις δράσεις της Περιφέρειάς μας ώστε στα επόμενα δύο – τρία χρόνια, η Περιφέρεια Πελοποννήσου, μέσα από το πακέτο δράσεων της, να έχει γίνει ένας από τους πιο ολοκληρωμένους προορισμούς σε σχέση με τον τουρισμό υπαίθρου ή τουρισμό περιπέτειας, όπως μας είπε. Και αυτό μέσα από μια σειρά ενεργειών που υπάρχουν στο πλάνο.
Συγκεκριμμένα ο συνομιλητής μας δήλωσε τα εξής:
“Αυτά που έχουμε προγραμματίσει για φέτος έχουν να κάνουν με την διακυβέρνηση του τουριστικού προορισμού. Δηλαδή, τις ενέργειες που κάνουμε για να βελτιώσουμε τον τρόπο με τον οποίο μεταξύ μας όλοι οι εταίροι, ας πούμε, συντονιζόμαστε και συνεργαζόμαστε. Σε αυτό τον πυλώνα, αυτό που έχουμε να κάνουμε φέτος, είναι να φτιάξουμε ένα πόρταλ που θα απευθύνεται αποκλειστικά στο οικοσύστημα εταίρων τουρισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου και θα είναι η βασική πύλη πληροφόρησης, ενημέρωσης και διάδρασης του οικοσύστηματος σε σχέση με τις ενέργειες της Περιφέρειας.
Εμείς κάνουμε τώρα συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, για την ανάδειξη και ενός DMO, δηλαδή ενός Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού για την Πελοπόννησο και ενός Παρατηρητηρίου βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης. Γι’ αυτό έχουμε υπογράψει ήδη και το σχετικό μνημόνιο συνεργασίας με το Υπουργείο Τουρισμού.
Όσον αφορά στο δεύτερο πυλώνα της στρατηγικής μας, ο οποίος έχει να κάνει με την προϊοντική ανάπτυξη, εκεί κάνουμε πάρα πολλά πράγματα που είναι συμπληρωματικά και θα βοηθήσουν στο να δημιουργήσουμε περισσότερα τοπόσημα και σημεία ενδιαφέροντος στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Αυτές οι πολιτικές, είναι οι συνεργατικές, δηλαδή, δεν είναι αποκλειστικά πολιτικές τουρισμού, αλλά συνδέονται και με άλλα προγράμματα, όπως οι Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (Ο.Χ.Ε.) και οι Βιώσιμες Αστικές Αναπλάσεις (Β.Α.Α.).
Αυτά, λοιπόν, τα προγράμματα έχουνε μέσα στοιχεία τα οποία λειτουργούν ως προϊοντική ανάπτυξη για τον τουρισμό. Παράδειγμα, τα ψηφιακά μουσεία, τα ψηφιακά σημεία τουριστικής πληροφόρησης κ.λπ.
Ένα πράγμα που προσπαθούμε ακόμα να κάνουμε είναι, μεταξύ των διαφόρων πολιτικών που αναπτύσσουμε, να προωθήσουμε τη συμπληρωματικότητα και έτσι να αναπτύξουμε τις συνέργειες μεταξύ των έργων, κάτι το οποίο δίνει προστιθέμενη αξία. Άρα εδώ, στο κομμάτι της προϊοντικής ανάπτυξης, όχι μόνο αλλά κυρίως για τον τουρισμό, χρησιμοποιούμε διάφορα εργαλεία που έχουμε, τα οποία έχουν να κάνουν με τα Χωρικά Προγράμματα, έχουν να κάνουν με τους πόρους που έχουμε από το Περιφερειακό Ταμείο ή άλλα έργα, τελοσπάντων, τα οποία μάς δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύξουμε δίκτυο προϊόντων σε όλη την Πελοπόννησο, όπως το δίκτυο περιπατητικών διαδρομών, το δίκτυο ψηφιακών μουσείων, τα ψηφιακά σημεία πληροφόρησης επισκεπτών, διάφορα σημεία θέασης με μικρές αναπλάσεις.”
Ακόμη ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού είπε:
“Ένα παράδειγμα Χωρικού Προγράμματος, το οποίο σχεδιάστηκε με τρόπο που δίνει μεγάλη συμπληρωματικότητα σε σχέση με τις τουριστικές πολιτικές μας είναι η Ο.Χ.Ε. Ταϋγέτου. Εκεί καταφέραμε καί εντάξαμε και δίκτυα μονοπατιών καί δίκτυα περιπατητικών διαδρομών καί ψηφιακό μουσείο και digital infokiosks καί view points. Άρα έρχονται όλα αυτά και, ναι μεν αναπτύσσονται τοπικά, αλλά εντάσσονται και στα ευρύτερα δίκτυα τα οποία αναπτύσσουμε εμείς εδώ σε επίπεδο Περιφέρειας.
Αυτά λοιπόν ισχύουν γενικά στο κομμάτι της προϊοντικής ανάπτυξης.
Αυτό που “τρέχουμε” πρώτα και πιο πολύ από όλα είναι το κομμάτι των μονοπατιών, γιατί είχαμε την τύχη και την ικανότητα, ως Περιφέρεια, να πάρουμε τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση από ένα πρόγραμμα το οποίο είναι ανεπτυγμένο σε εθνικό επίπεδο για τη δημιουργία του εθνικού δικτύου μονοπατιών.
Πήραμε τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση – σχεδόν 3.000.000 ευρώ – από οποιαδήποτε άλλη Περιφέρεια. Αυτό, σε συμπληρωματικότητα με άλλες προτάσεις που υπέβαλαν Δήμοι και επίσης εντάχθηκαν – Δήμοι της Περιφέρειας Πελοποννήσου – αλλά και σε συμπληρωματικότητα με άλλα έργα που κάνουμε όπως συζητήσαμε και πιο πριν, δημιουργούν ένα πλήρες πακέτο ούτως ώστε να είμαστε αισιόδοξοι ότι τα επόμενα δύο-τρία χρόνια η Περιφέρεια Πελοποννήσου θα έχει γίνει ένας από τους πιο ολοκληρωμένους προορισμούς σε σχέση με τον τουρισμό υπαίθρου ή τουρισμό περιπέτειας. Ειδικότερα όσον αφορά στο κομμάτι των μονοπατιών, πρωτίστως και των ποδηλατικών, δευτερευόντως.
Όσον αφορά στον τρίτο πιλώνα, έχουμε προώθηση και προβολή προϊόντων ενώ έχουμε και τον πυλώνα της εκπαίδευσης.
Έχουμε ενισχύσει πάρα πολύ την παρουσία μας στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού και στις διεθνείς εκθέσεις προβολής προϊόντων αγροδιατροφής. Αυτό σημαίνει ότι φέτος θα έχουμε καί περισσότερες εκθέσεις και πιο δυνατή παρουσία σ’ αυτές τις εκθέσεις.
Ενδεικτικά σάς λέω ότι, τώρα στη διεθνή έκθεση του Βερολίνου που έχουμε στις αρχές Μαρτίου θα συνοδεύσουν την αποστολή της Περιφέρειας 23 φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα από την Πελοπόννησο.
Έχουμε και τις καμπάνιες τουρισμού που θα «τρέξουν» στο τέλος της Άνοιξης και το Φθινόπωρο.
Αναπτύσσουμε επίσης ένα brand στον τομέα της εκπαίδευσης το Peloponnese Tourist Academy. Aυτό θα είναι μία δράση η οποία θα γίνεται πάρα πολλές φορές μέσα στο χρόνο, σε διαφορετικά σημεία της Πελοποννήσου, και θα έχει σαν στόχο την επιμόρφωση και την κατάρτιση των φορέων του τουρισμού σε πράγματα τα οποία δεν ακουμπάνε στην βασική εκπαίδευση από άλλα ιδρύματα αλλά έχει να κάνει πιο πολύ με την αγορά.
Όσον αφορά την expotrof είναι η πρώτη φορά που συμμετείχε η Περιφέρεια Πελοποννήσου. Είναι μια έκθεση πιο μικρή από τις συνηθισμένες, έχει όμως έναν προσανατολισμό σε πιο premium και delicatessen προϊόντα. Εμείς είχαμε την χαρά 18 επιχειρήσεις από την Περιφέρεια Πελοποννήσου να συμμετέχουν στην εγκατάστασή μας. Οι επιχειρήσεις αυτές προέβαλαν τα προϊόντα τους και έκαναν πάρα πολλές επιχειρηματικές συναντήσεις με προμηθευτές και αγοραστές του κλάδου».
Γ.Π