Σημαντικές επισημάνσεις του Παναγιώτη Νίκα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΠΕΠ Πελοπόννησος

Σημαντικές επισημάνσεις έκανε ο Περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας, στο πλαίσιο της συνεδρίασης, στην Αρεόπολη, της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΠΕΠ Πελοπόννησος, χθες Παρασκευή.  Το πρώτο μέρος της συνεδρίασης αφορούσε στον απολογισμό της απερχόμενης προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020 του ΕΣΠΑ στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, ενώ το δεύτερο είχε χαρακτήρα ενημερωτικό σχετικά με τη νέα προγραμματική περίοδο 2021 – 2027 του ΕΣΠΑ, καθώς έγινε η παρουσίαση του προγράμματος “Πελοπόννησος” 2021 – 2027, ενημέρωση για τον προγραμματισμό των προσκλήσεων και για θέματα επικοινωνίας και προβολής, ενώ αναλύθηκαν και τεχνικού χαρακτήρα ζητήματα.

Πιο συγκεκριμμένα  ο κος Νίκας  στην εισήγησή του κατά την πρωινή απολογιστική συνεδρία για την απερχόμενη προγραμματική περίοδο 2014 – 2020 του ΕΣΠΑ στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, επισήμανε την ιδιαίτερα θετική εξέλιξη υλοποίησης με πολύ υψηλά επίπεδα εντάξεων και συμβάσεων (πρώτο κατά σειρά μεταξύ των 13 ΠΕΠ) και με εντυπωσιακούς ρυθμούς πληρωμών το έτος 2022.

Ο Π. Νίκας τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι αυτό αποτελεί επιτυχία της περιφερειακής Αρχής, “η οποία αναλαμβάνοντας τον Σεπτέμβριο του 2019 διαπίστωσε ότι τα επίπεδα εφαρμογής του ΠΕΠ Πελοποννήσου 2014 – 2020 ήταν ιδιαίτερα χαμηλά, ακόμα και σε εντάξεις έργων, με το εν λόγω πρόγραμμα να βρίσκεται στην τελευταία θέση σε εντάξεις και στην 7η θέση σε συμβάσεις και δαπάνες μεταξύ των ΠΕΠ της χώρας μας.”

Ταυτόχρονα, ωστόσο, ο περιφερειάρχης αναφέρθηκε και “στα προβλήματα που διαπιστώθηκαν, μεταξύ των οποίων η αδυναμία πολλών δικαιούχων φορέων να υλοποιήσουν έγκαιρα και σωστά τα έργα τους -κυρίως εξ αιτίας της στελεχιακής αποδυνάμωσής τους, συνέπεια της δημοσιονομικής κρίσης που αντιμετώπισε η χώρα.”, όπως τόνισε.

Επιπλέον, ο Π. Νίκας στάθηκε και στη δυσκολία που αντιμετώπισε η προσπάθεια της περιφερειακής Αρχής να διορθώσει, μέχρις ενός βαθμού, τον ελλιπή αρχικό σχεδιασμό του ΠΕΠ Πελοποννήσου 2014 – 2020 με την πρόβλεψη χρηματοδοτήσεων, αφ’ ενός για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο και αφ’ ετέρου την ανάπτυξη δικτύων φυσικού αερίου με την αξιοποίηση του υφιστάμενου κεντρικού αγωγού.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ