Ο Μάρκος Λέγγας μιλά στην hmerisiakorinthou για την “δυνατή ιστορία της Κορινθίας: τη γαστρονομία του αύριο” που μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη του νομού μας

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος του νομού μας κ. Μάρκος Λέγγας, πρόσφατα έκανε μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση στο FB σχετικά με τις δυνατότητες η Κορινθία να προβληθεί, να αναδειχθεί και να εξελιχθεί σε νούμερο 1 γαστρονομικό προορισμό, ώστε να επανέλθει σε ανοδική πορεία ανάπτυξης. Ο κος Λέγγας σε συνέντευξή του σήμερα το πρωί στην hmerisiakorinthou.gr εξηγεί τoυς λόγους της παραπάνω ανάρτησης.  O κ. Λέγγας, στην ανάρτησή του με τίτλο «Κορινθία: Αφού τόσα χρόνια δεν μπορούμε να βρούμε το αφήγημά μας, ας δράξουμε την ευκαιρία να το εφεύρουμε» είχε αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «η Κορινθία είναι ένας τόπος με ιστορία, γεύσεις και ανθρώπους, που δεν έχει πει ακόμα την πιο δυνατή της ιστορία: τη γαστρονομία του αύριο!»

Είχε πει επίσης ότι «η ευκαιρία είναι μπροστά μας: Να κάνουμε την Κορινθία το μέρος που ο τουρίστας δεν θα προσπερνά, αλλά θα σταματά και θα ζει την εμπειρία που αξίζει» και είχε παρουσιάσει μια αναλυτική πρόταση για τις δράσεις που μπορούν να σχεδιαστούν για την υλοποίηση αυτού του πολύ καλού στόχου.

Ζητήσαμε λοιπόν από τον κ. Λέγγα, να μας πει περισσότερα  για το νέο αυτό αφήγημα το οποίο μπορεί να βοηθήσει την Κορινθία να αναπτυχθεί και να προβληθεί. Κι εκείνος ανταποκρινόμενος στην πρόσκλησή μας δήλωσε, αναλυτικά, τα εξής:

 

“Κατ’ αρχήν πρέπει να εστιάσουμε σε ένα άλλο σημείο, που είναι σημαντικό, να δούμε το τι κάνει η Περιφέρεια Πελοποννήσου για όλη την Πελοπόννησο. Και μετά θα έλθουμε να απαντήσουμε σ’ αυτό που με ρωτήσατε.

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου για πρώτη φορά εισαγάγει στον στρατηγικό της σχεδιασμό το Brand Place. To Brand Place δεν είναι απλά μια εκστρατεία για ένα τουριστικό προϊόν αλλά μια προσπάθεια να δημιουργήσουμε μια ταυτότητα για όλη την Πελοπόννησο.

Μέσα σ’ αυτή την “ομπρέλα” περιλαμβάνεται και η γαστρονομία. Θέλησα, λοιπόν, να δώσω ένα ερέθισμα προς όλους τους εμπλεκόμενους να δούμε την δυνατότητα αν η γαστρονομία θα μπορούσε να ήταν το αφήγημα που θα μπορούσε να προσελκύσει και επενδύσεις και κόσμο και τουρισμό στην Κορινθία.

Και το λέω αυτό, διότι εάν εξαιρέσουμε την βαριά βιομηχανία της περιοχής μας , ο οικονομικός χώρος της Κορινθίας αναπτύσσεται γύρω από το αγροτικό εισόδημα. Και λαμβάνοντας υπόψη το τι έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια με (τις θεομηνίες που έχουν χτυπήσει) τις αγροτικές καλλιέργειες και έχοντας κιόλας υπόψη το τι θα συμβεί στη συνέχεια με βάση τα μοντέλα που βλέπουμε, της κλιματικής αλλαγής, βλέπουμε ότι η Κορινθία αρχίζει να συρρικνώνεται και ήδη αυτό διαφαίνεται οικονομικά.

Έτσι, ενώ βλέπουμε άλλες περιοχές να αναπτύσσονται τουριστικά, δεν βλέπουμε το ίδιο να συμβαίνει και στην Κορινθία. Αν εξαιρέσουμε την περιοχή του Λουτρακίου και αν εστιάσουμε σε άλλους Δήμους – όπως είναι ο Δήμος Βέλου-Βόχας, ο Δήμος Ξυλοκάστρου – και στον Δήμο Κορίνθου, όπου γίνονται κάποιες επενδύσεις στην περιοχή που είναι προς το Σαρωνικό, με κάποιες εξαγορές που γίνονται και κάποιες αναπλάσεις σε ένα ξενοδοχείο εκεί στην περιοχή, δεν βλέπουμε να υπάρχει μια συνέχιση του κύματος του τουριστικού που έχει η Ελλάδα, ώστε να έχουμε εισροή από το τουριστικό προϊόν. Έτσι, βλέπουμε ότι είναι πιθανόν να θέσουμε μια βάση συζήτησης, για το εάν και κατά πόσο θα μπορούσε η Κορινθία να παίξει ένα ρόλο γαστρονομικού προορισμού.

Δεν ξεχνούμε ότι όσοι έρχονται να επισκεφτούν τον Παρθενώνα, στην Αθήνα, σχεδόν οι ίδιοι αριθμητικά έρχονται να επισκεφτούν και τον Ισθμό. Παρόλα αυτά έρχονται και φεύγουν. Δεν έρχονται για να μείνουν, έστω για λίγο, και να αφήσουν το οικονομικό τους αποτύπωμα για να αυξήσουμε το ΑΕΠ της περιοχής μας.

Η ανάλυση που έκανα ήτανε καθαρά με σκοπό το να δώσουμε μια πρώτη ευαισθητοποίηση. Ούτως ή άλλως, η Περιφέρεια Πελοποννήσου στο σχεδιασμό που κάνει για το  Brand Place, έχει εντάξει και την γαστρονομία. Συνεπώς, είναι στο χέρι μας να δούμε πώς θα συμφωνήσουμε όλοι οι φορείς και όλοι οι εμπλεκόμενοι στο αν θέλουμε να βοηθήσουμε την Κορινθία να γίνει ο νούμερο 1 γαστρονομικός προορισμός. Αυτό ήταν το όλο νόημα αυτού που έγραψα.

Και δεν σας κρύβω ότι από πίσω υπάρχει ένας σχεδιασμός. Είναι απλά ένα πρώτο ερέθισμα που έπρεπε να δοθεί προς το κοινό και προς τους εμπλεκόμενους, για να δούμε και τι θα μας πουν.  Αυτά δεν γίνονται από μια ομάδα, γίνονται από μια συστάδα ομάδων οι οποίες όντως θέλουνε να δημιουργήσουν κάτι θετικό στην περιοχή. Δεν νομίζω ότι αμφισβητεί κανένας αυτή τη στιγμή ότι η Κορινθία έχει πολλούς Αρχαιολογικούς χώρους – όπως είναι η Αρχαία Κόρινθος, που είναι η Αρχαία Σικυώνα, η Αρχαία Φενεός, η Αρχαία Νεμέα και έχει και πλούσια αγροδιατροφή – δεν μιλούμε μόνο για τα κρασιά, δεν μιλούμε για τα ποιοτικά προϊόντα που παράγει.  Όλα αυτά, αν διασυνδεθούν σε ένα πλέγμα το οποίο θα συνδυάσει τον αγροτοτουρισμό και την γαστρονομία, πιστεύω ότι θα δώσουν ένα πολύ θετικό αποτέλεσμα για την περιοχή μας και πρέπει να γίνει συντονισμένα αυτό.»

Γ.Π

 

Το ΙΚΤΕΟ ΚΙΑΤΟΥ σας εύχεται καλές γιορτές και ασφαλή ταξίδια.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ