Η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου από την ΑΑΔΕ, το οποίο τίθεται από σήμερα σε λειτουργία, φέρνει αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων και αρχικά θα εφαρμοστεί στον κλάδο του αυτοκινήτου. Σκοπός της είναι η καταγραφή και παρακολούθηση των επαγγελματικών συναλλαγών, παρέχοντας νέες δυνατότητες και εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη διαφάνεια. Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του νέου ψηφιακού πελατολογίου είναι η δυνατότητα διασταύρωσης των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο από την Α.Α.Δ.Ε .
Το σύστημα αυτό έρχεται για να αντικαταστήσει τις παραδοσιακές, χειροκίνητες μεθόδους καταγραφής, μειώνοντας έτσι τον ανθρώπινο παράγοντα και τις πιθανότητες λάθους. Η αρχή γίνεται με επιχειρήσεις του κλάδου του αυτοκινήτου, όπως συνεργεία, πλυντήρια, πάρκινγκ και εταιρείες ενοικίασης, οι οποίες θα αρχίσουν να καταγράφουν τις εισόδους και εξόδους των οχημάτων μέσω του κινητού τηλεφώνου τους.
Οι επαγγελματίες, όπως αναφέρεται αναλυτικά, θα σκανάρουν τις πινακίδες των οχημάτων και αυτόματα κάθε κίνηση θα καταχωρείται στο σύστημα της ΑΑΔΕ, προσφέροντας αμεσότητα και ακρίβεια. Σε επόμενο στάδιο, το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί και σε άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες, όπως επιχειρήσεις που διοργανώνουν γάμους, βαφτίσεις, πάρτι και άλλες εκδηλώσεις. Η εφαρμογή συνδέεται με το MyDATAapp, την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, όπου οι επαγγελματίες καταχωρούν σε πραγματικό χρόνο τις εισόδους και εξόδους των οχημάτων που εξυπηρετούν και κάθε συναλλαγή θα συνδέεται άμεσα με τις αποδείξεις και τα τιμολόγια που εκδίδουν, κάνοντάς τις έγκυρες και πλήρως καταγεγραμμένες. Έτσι, η ολοκλήρωση μιας συναλλαγής γίνεται πιο γρήγορη και ακριβής, καθώς με το σκανάρισμα του παραστατικού το σύστημα ενημερώνει το ψηφιακό πελατολόγιο και ολοκληρώνει τη διαδικασία.