“Δημιουργώντας έναν επιτυχημένο άνθρωπο ”
Δελτίο Τύπου
“Το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Κιάτου, πραγματοποίησε πρόγραμμα κινητικότητας εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, Βασική Δράση 1 (ΚΑ1): Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων, από τις 20-4-2022 έως τις 27-4-2023 στην Μάλτα.
Η κινητικότητα των επτά εκπαιδευτικών μας εδράστηκε στο εγκεκριμένο Σχέδιο με κωδικό 2022-1-EL01-KA122-VET-000076156 και τίτλο: “Δημιουργώντας έναν επιτυχημένο άνθρωπο (Creating a successful person)” και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ι.Κ.Υ..
Το πρόγραμμα είχε στόχο την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, ώστε να μπορούν να παρακινούν και να ενθαρρύνουν τους μαθητές που πολύ συχνά αισθάνονται σύγχυση και απογοήτευση, για γίνουν επιτυχημένοι άνθρωποι. Επιπλέον αποσκοπούμε στην απόκτηση δεξιοτήτων από τους εκπαιδευτικούς ώστε, να επιτύχουμε βελτίωση των γνώσεων για ενσωμάτωση στις μεθόδους διδασκαλίας τους πρακτικών και συστημάτων συμβατών με τις ιδιαιτερότητες της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Την δημιουργία κινήτρων στους εκπαιδευτικούς για να αυξηθεί η αποδοτικότητά τους και στους μαθητές μας για να αυξήσουν τη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας στην Μάλτα πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικά σεμινάρια, εκπαιδευτικές και πολιτιστικές επισκέψεις. Οι κύριες θεματικές ενότητες των επιμορφώσεων ήταν οι ακόλουθες:
- Παρουσίαση του εκπαιδευτικού συστήματος της Μάλτας και του προγράμματος.
- Επεξήγηση όρων και ανάλυση του προβλήματος.
- Πώς αναπτύσσεται η ικανότητα αναστοχασμού και προσαρμογής στο εργασιακό περιβάλλον.
- Πώς προσαρμόζουμε το μυαλό και το σώμα σε ένα εργασιακό πλαίσιο.
- Πώς μπορεί να κατανοήσει ο εκπαιδευτικός την ποιότητα ενός μαθητή για να εντοπίσετε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του.
- Πώς βελτιώνουμε τις αδυναμίες και εργαζόμαστε πάνω στα δυνατά σημεία για να οδηγήσουμε στην επιτυχία έναν μαθητή.
- Ενημέρωση από ειδικούς για τις νέες μεθόδους διδασκαλίας για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε τις ικανότητες του μαθητή.
- Πώς μπορούμε να διδάξουμε τους μαθητές ώστε να δημιουργήσουν τη δική τους καριέρα.
Παράλληλα επισκεφθήκαμε και χώρους εργασίας όπου εργάζονταν απόφοιτοι της Future Focus LTD (του φορέα υποδοχής), όπου συναντήσαμε και συζητήσαμε τις προσωπικές τους εμπειρίες και σταδιοδρομία και πως κατάφεραν να γίνουν επιτυχημένοι επαγγελματικά αλλά και ευτυχισμένοι.
Το άλλο σκέλος της κινητικότητας αφορούσε το πολιτιστικό κομμάτι. Έτσι, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης μας στην Μάλτα, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας μέσα από τις παρακάτω ενδεικτικές δράσεις:
- Επίσκεψη και περιήγηση στη Βαλέτα που είναι χτισμένη παραθαλάσσια, στο κεντροανατολικό κομμάτι της νήσου Μάλτας και έχει πληθυσμό περί των 7000 κατοίκων. Είναι δε η μικρότερη πρωτεύουσα κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία οι Μαλτέζοι μετέχουν από το 2004. Η Βαλέτα είναι μια όμορφη μικρή πόλη με εκπληκτική αρχιτεκτονική, σε Αναγεννησιακό και μπαρόκ ρυθμό και πολλά αξιοθέατα . Τα περισσότερα κτήρια είναι του 16ου και 17ου αιώνα και ολόκληρη η πόλη έχει ανακηρυχθεί διατηρητέα και παγκόσμια κληρονομιά της UNESCO.
Με το που μπαίνεις στη Βαλέττα θα δεις στα δεξιά σου το σύγχρονο κτήριο της Βουλής, σχεδιασμένο από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Ρένζο Πιάνο. Μέσα στην πόλη απολαύσαμε την θέα από τους κήπους Upper Barraka Gardens, οπου φαίνονταν όλο το λιμάνι, οι τρεις πόλεις (3 cities) και το Saluting Battery που τα κανόνια συνήθιζαν να “ρίχνουν” για να χαιρετούν τα πλοία όταν έμπαιναν στο λιμάνι, τελετουργία που παρακολουθήσαμε αφού ακόμα και σήμερα καθημερινά στις 12.00 και στις 16.00 τα κανόνια ρίχνουν κανονικά, με μια πολύ όμορφη τελετή. Επίσης επισκεφτήκαμε τους Lower Barrakka Gardens, τη Sliema, τις 3 πόλεις, τον καθεδρικό ναό του Αγίου Ιωάννη που αποπερατώθηκε το 1578 από τον Gerolamo Cassar, με το μουσείο του και το εκπληκτικό εσωτερικό που φιλοξενεί και τον πίνακα του Ιωάννη του Βαπτιστή από τον Καραβάτζιο, το The Statue Of Lion
- Επίσκεψη, διαμονή και περιήγηση στο San Ġiljan.
- Επίσκεψη και περιήγηση στο Marsaxlokk, μια παραθαλάσσια πόλη στη νοτιοανατολική Μάλτα, πρώην φοινικική αποικία, που στον περίπατο δίπλα στο λιμάνι είδαμε τις πολύχρωμες παραδοσιακές ψαρόβαρκες, luzzu με τα διπλά τοιχώματα και τα ζωγραφισμένα μάτια στην πλώρη.
- Επίσκεψη και περιήγηση στην Mdina ή αλλιώς η «Σιωπηλή Πόλη». Είναι η παλιά πρωτεύουσα της Μάλτας και θα μας χάρισε μια μεσαιωνική αύρα με στενά λιθόστρωτα δρομάκια τυλιγμένα σε έναν αέρα μυστηρίου.
- Επίσκεψη στο Blue Grotto, το Malta National Aquarium, την Ροτόντα, τον Καθολικό Ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου στη περιοχή Μόστα που για πολύ καιρό ήταν γνωστός ως ο τρίτος μεγαλύτερος μη υποστηριζόμενος θόλος στον κόσμο.
- Επίσκεψη, περιήγηση και διαμονή στο Γκόζο (μαλτέζικα: Għawdex, αγγλικά: Gozo, αρχαία ελληνικά: Γαύλος), το δεύτερο σε μέγεθος και σε πληθυσμό νησί του αρχιπελάγους της Μάλτας. Στο βόρειο άκρο του νησιού επισκεφτήκαμε την σπηλιά της Καλυψώς όπου σύμφωνα με την Οδύσσεια του Ομήρου, η ερωτευμένη νύμφη Καλυψώ, αποπλάνησε τον Οδυσσέα.
- Επίσκεψη, διαμονή και περιήγηση στο δεύτερο σε μέγεθος και σε πληθυσμό νησί του αρχιπελάγους της Μάλτας, το Γκόζο (Gozo, Għawdex) . Η τοπική παράδοση και ορισμένοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί ταυτίζουν το Γκόζο με το ομηρικό νησί Ωγυγία, στο οποίο κατοικούσε η Καλυψώ. Σύμφωνα με την ιστορία αυτή, η νύμφη Καλυψώ, διέθετε μεγάλες υπερφυσικές δυνάμεις και ήταν ερωτευμένη με τον Οδυσσέα, τον οποίο κρατούσε αιχμάλωτο για αρκετά χρόνια, μέχρι να τον αφήσει τελικά να συνεχίσει το ταξίδι του για την Ιθάκη. Στο Gozo περάσαμε επίσης από τις αλατοπηγές με την ιδιάζουσα τεχνική συγκέντρωσης του αλατιού να χρονολογείται από την εποχή των Ρωμαίων, την παραλία Ράμλα που φημίζεται για την κόκκινη, μοναδική άμμο. Επίσης επισκεφτήκαμε προϊστορικούς ναούς, υπέροχες εκκλησίες αλλά και το Citadel, την παλιά πόλη στην πρωτεύουσα Rabat (ή Victoria). Η Citadella είναι μια μικρή παλιά πόλη μέσα στην Βικτόρια μέσα που προσφέρει εκπληκτική θέα. Είναι καλά διατηρημένη και εάν περιπλανηθείς, θα νιώθεις ότι πραγματικά ταξιδεύεις στο παρελθόν. Επισκεφτήκαμε την εκκλησία είναι γνωστή ως Rotunda της Xewkija, Xewkija Rotunda ή Rotunda του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή που έχει θόλο ύψους 75 μέτρων, με διάμετρο 27 μέτρων και περιφέρεια 85 μέτρων. Και αρκετά ακόμα.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης μας στην Μάλτα, οι εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν ποικίλες κοινωνικές δεξιότητες και πιστεύουμε πως η συνάντηση αυτή αποτέλεσε σπουδαίο ερέθισμα για την περαιτέρω εξέλιξη και πρόοδό τους. Παράλληλα ήρθαν σε επαφή με τον μαλτέζικο τρόπο ζωής και κουλτούρα. Οι εκπαιδευτικοί, απέκτησαν και ανέπτυξαν γλωσσικές δεξιότητες στην Αγγλική και εν μέρει στην μαλτέζικη γλώσσα και τους δόθηκε η δυνατότητα να εξασκήσουν την ορολογία στα Αγγλικά, που είναι πολύ σημαντικό για την εργασία σε ένα Ευρωπαϊκό περιβάλλον. Ήρθαν σε επαφή με τον πολιτισμό και την κουλτούρα μιας άλλης ευρωπαϊκής χώρας. Οι συμμετέχοντες επέστρεψαν στη χώρα τους με διάθεση να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές της εμπειρίας τους και των γνώσεων που απεκόμισαν καθώς και με ιδέες, καλές πρακτικές και εικόνες που θα μπορούσαν να προσφέρουν στην ποιότητα ζωής του τόπου μας. Επομένως, η υλοποίηση της εκπαιδευτικής κινητικότητας του Erasmus+ στη Μάλτα, στέφθηκε με επιτυχία δίνοντας Ευρωπαϊκό προσανατολισμό στον χαρακτήρα του σχολείου, δημιουργώντας ένα δίκτυο συνεργασίας με εκπαιδευτικούς φορείς και επιχειρήσεις στην Ευρώπη και θέτοντας τις βάσεις για μελλοντικές συνεργασίες. Η άριστη βαθμολογία που έλαβε το πρόγραμμα κατά την αξιολόγηση του από τους συμμετέχοντες, μας δείχνει το δρόμο που οφείλουμε να ακολουθήσουμε.
Ο Διευθυντής του 1ου Ε.Κ. Κιάτου
Παλαιολόγος Δούρος”