«Δύο από τα κύρια στοιχεία που μπορούν να δώσουν πραγματική ώθηση στην ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής είναι η εκπαίδευση και η είσοδος νέων στο επάγγελμα, και ως φαίνεται τα δύο αυτά στοιχεία έχουν μπει στο στόχαστρο του ΥπΑΑΤ.
Δεν μπορεί να ερμηνευτεί αλλιώς το γεγονός ότι η σημερινή Κυβέρνηση της ΝΔ αποφάσισε στις 21 Δεκεμβρίου 2020 την παύση της λειτουργίας των έξι ΕΠΑΣ, που μετρούν μια διαδρομή συνεχούς λειτουργίας που φτάνει, και σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνάει, τα 100 χρόνια και έως σήμερα δεν έχει προετοιμάσει τη διάδοχη κατάσταση.
Η διάδοχη κατάσταση των δημόσιων ΕΠΑΣ χρειάζεται να γίνει με τρόπο που να διασφαλίζει την πρόσβαση, φοίτηση και απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων στους νέους που επιλέγουν την δημόσια, αγροτική επαγγελματική κατάρτιση. Μέχρι τώρα βρίσκεται στο κενό και η συνέχιση, με ασφάλεια και το απαραίτητο προσωπικό, της λειτουργίας των οικοτροφείων που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη φοίτηση των μαθητών που προέρχονται από τις οικονομικά ασθενέστερες ομάδες της κοινωνίας, όπως είναι παραδοσιακά οι αγρότες. Με αυτά τα δείγματα καθυστερήσεων και ελλιπούς προετοιμασίας, η λειτουργία το επόμενο φθινόπωρο των δημόσιων ΙΕΚ του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, βρίσκεται κυριολεκτικά “στον αέρα”.
Μετά τα πρόσφατα αποτελέσματα της πολιτικής της Κυβέρνησης της ΝΔ στον τομέα της Παιδείας και τον αποκλεισμό που βιώνουν αυτές τις μέρες δεκάδες χιλιάδες υποψήφιοι των Πανελληνίων Εξετάσεων, έρχεται ο αποκλεισμός των νέων που επιλέγουν τη δημόσια αγροτική εκπαίδευση. Ο αποκλεισμός από την εκπαίδευση, τόσο για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών, όσο και των νέων που επιλέγουν την αγροτική επαγγελματική εκπαίδευση, είναι μια εξέλιξη που γυρίζει πίσω την ελληνική κοινωνία, την ύπαιθρο, και την αγροτική παραγωγή της χώρας μας και πρέπει να ανακοπεί.
Με ερώτηση που καταθέσαμε σήμερα ο Τομεάρχης Αγροτ. Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ Στ. Αραχωβίτης από κοινού με 41 ακόμη βουλευτές του κόμματος, αναδεικνύουμε το κομβικό αυτό ζήτημα του μαρασμού της δημόσιας γεωργικής εκπαίδευσης και της παράλυσης που επικρατεί και στον τομέα αυτό.»
ΣΥΡΙΖΑ Π-Σ