Σε δηλώσεις του χθες από την Καλαμάτα ο Παναγιώτης Νίκας αναφέρθηκε στα όσα του έκανε γνωστά ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, αρμόδιος για τη Δημοσιονομική Πολιτική, Θεόδωρος Σκυλακάκης, αναφορικά με έργα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Όπως είναι γνωστό, ο Περιφερειάρχης συναντήθηκε την περασμένη Παρασκευή, 19 Φεβρουαρίου, στην Αθήνα, με τον εν λόγω υπουργό, καθώς και με τον Γιώργο Καραγιάννη γενικό γραμματέα Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Π.Π., ο κος Σκυλακάκης γνωστοποίησε στον Περιφερειάρχη ότι «Έργα που συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη και στην αύξηση του ΑΕΠ θα χρηματοδοτεί κατά βάση το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ δεν προκρίνονται έργα που συνδέονται με την ποιότητα ζωής, όπως οι αθλητικές εγκαταστάσεις λόγου χάριν».
Αναφερόμενος, ειδικότερα, ο Περιφερειάρχης στις πιο πάνω συναντήσεις δήλωσε ότι στο πλαίσιο που έθεσε ο Θ. Σκυλακάκης -με βάση τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής- “στο Ταμείο Ανάκαμψης δεν προκρίνονται για χρηματοδότησης έργα που συνδέονται με την ποιότητα ζωής (λόγου χάριν αθλητικές εγκαταστάσεις), χρηματοδοτικός μηχανισμός των οποίων είναι το ΕΣΠΑ”, για να διευκρινίσει παράλληλα:
“Οι όποιες αναπλάσεις, για τις οποίες πάντως δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες οι διατιθέμενες πιστώσεις, θα πρέπει να έχουν οικολογικό αποτύπωμα και να συμβάλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού, με την έννοια της προσέλκυσης επισκεπτών. Για τον ίδιο λόγο θα χρηματοδοτηθούν και πολιτιστικές διαδρομές, όπως αυτή που η Περιφέρεια σχεδιάζει σε συνεργασία με το ‘Διάζωμα’”.
Ο Π. Νίκας πρόσθεσε ότι σύμφωνα με την ενημέρωσή του από τον αναπληρωτή υπουργό, από το εν λόγω Ταμείο δεν χρηματοδοτούνται ούτε αναπλάσεις. Εξαίρεση, ίσως, αποτελέσουν αναπλάσεις που προβλέπεται να ενισχύσουν την τουριστική κίνηση, όπως αυτές πέριξ της διώρυγας της Κορίνθου, καθώς και του πολιτιστικού – περιβαλλοντικού πάρκου των 800 στρεμμάτων που μελετά η Περιφέρεια Πελοποννήσου στον παραχωρηθέντα από την ΓΑΙΑΟΣΕ χώρο εκατέρωθεν της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής στη διαδρομή Κόρινθος – Δερβένι. “Αλλά κι εκεί μόνο για το τμήμα από τον Ισθμό μέχρι το Λέχαιο” σημείωσε ο Περιφερειάρχης.
Δήλωσε, ωστόσο, ο Π. Νίκας ότι θα διατεθούν 60.000.000 ευρώ για την οδική ασφάλεια, την ανακατασκευή δηλαδή του εθνικού οδικού δικτύου σε ιδιαίτερα επικίνδυνα σημεία που έχουν υποδειχθεί, ενώ ευρεία χρηματοδότηση θα υπάρξει για αρδευτικά φράγματα και την επίλυση προβλημάτων με τους ΓΟΕΒ.
Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, δεν αναμένονται ιδιαίτερα μεγάλες πιστώσεις για αντιπλημμυρικά έργα –“τα μόνα σίγουρα είναι τα 22.000.000 ευρώ για το Λουτράκι, ενώ για όλα τα υπόλοιπα σχετικά έργα υπάρχει ερωτηματικό” παρατήρησε ο Περιφερειάρχης.
Αναφερόμενος, στην Κορινθία, τέλος ο Περιφερειάρχης στη συνέχεια στη συνάντησή του με τον Γ.Γ Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, δήλωσε ότι προχωρεί κανονικά το έργο της περίφραξης στον Ισθμό της Κορίνθου, σε μήκος 7,5 χιλιόμετρα εκατέρωθεν της διώρυγας, με παράλληλη αξιοποίηση χώρου του ενδιάμεσου χώρου με δημιουργία σημείων θέας, ποδηλατόδρομων.