Μετά το “ξεκλείδωμα” των διαδικασιών ,σε περίπου ένα μήνα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την αποκατάσταση της Διώρυγας

Το 2022 αναμένεται να ξεκινήσει καλά για την Διώρυγα , όπως όλα δείχνουν αφού το «ξεκλείδωμα» των διαδικασιών που απαιτούνται για να ξεκινήσουν οι εργασίες που απαιτούνται για τη  αποκατάσταση των ζημιών από τις κατολισθήσεις  και να αποκατασταθεί και πάλι η ναυσιπλοϊα , είναι γεγονός. Ο Υφυπουργός Νίκος Ταγαράς είχε τον πιο καταλυτικό ρόλο . Όπως ο ίδιος ανακοίνωσε στις 9/12/21 : “Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώσαμε σήμερα μια πολύ σημαντική απόφαση για να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες επισκευής και αποκατάστασης των ζημιών στη Διώρυγα της Κορίνθου!

Ειδικότερα, λάβαμε Απόφαση Εξαίρεσης από περιβαλλοντική αδειοδότηση για τη Διώρυγα και αφορά στην εκτέλεση τεχνικών έργων επείγοντος χαρακτήρα για την αποκατάσταση και επισκευή των ζημιών που προκλήθηκαν στο πρανές από την πλευρά της Πελοποννήσου, από τις καταπτώσεις όγκων περί των 15.000 – 20.000 κ.μ. Ως γνωστόν, αποτέλεσμα αυτών των αστοχιών ήταν η Διώρυγα της Κορίνθου να παραμένει κλειστή και να μην είναι διαθέσιμος ο συγκεκριμένος δίαυλος για τη ναυσιπλοΐα.

Το έργο επισκευής και αποκατάστασης της Διώρυγας συνολικά εξαιρείται από την υποχρέωση τήρησης της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης, κατ’ εφαρμογή σχετικής διάταξης νόμου, λόγω της κατεπείγουσας και έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας που καλύπτει, η οποία αφορά στη δημόσια ασφάλεια και στην αποκατάσταση της ομαλότητας της ναυσιπλοΐας.

Έτσι, με τη σημερινή Απόφαση επιταχύνουμε τις διαδικασίες ώστε οι εργασίες αποκατάστασης να ξεκινήσουν μέσα στον Ιανουάριο του 2022, ενώ παράλληλα διασφαλίζουμε την προστασία του περιβάλλοντος, μέσω των κατάλληλων μέτρων που η Απόφαση επιβάλλει.

Διότι, με την ίδια Απόφαση, εντός δύο ετών, ο φορέας που είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία της Διώρυγας Κορίνθου θα πρέπει να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης για το συνολικό έργο, υποβάλλοντας Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη λειτουργία και τη συντήρηση της Διώρυγας στην αρμόδια περιβαλλοντική αρχή, προκειμένου να εκδοθεί, μετά από διαβούλευση με το κοινό και τις γνωμοδοτούσες υπηρεσίες, η κατάλληλη Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων.»

Και ο κος Ταγαράς  σημείωσε ακόμη: «Το έχω πει επανειλημμένως ότι η Διώρυγα της Κορίνθου είναι έργο παγκόσμιου ενδιαφέροντος, σύμβολο αναφοράς και δεν είναι τυχαίο που έχει χαρακτηρισθεί  από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ως Σύνθετο και Ειδικό Έργο Εθνικού Επιπέδου!»

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here