Στη Βουλή από τον Γιώργο Ψυχογιό το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για μη μετατροπή του ΕΠΑΛ Κιάτου σε Πρότυπο

Με πρωτοβουλία του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ  Γ. Ψυχογιού, και υπογραφή του αρμόδιου τομεάρχη, Ν. Φίλη, κατατέθηκε Αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων “με βάση την ανακοίνωση της Β’ ΕΛΜΕ Κορινθίας και την ενυπόγραφη επιστολή των διδασκόντων/ουσών του 1ου ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. Κιάτου, όπως κοινοποιήθηκαν, με τις οποίες εκφράζουν τις σοβαρές αντιρρήσεις τους στη μετατροπή του ΕΠΑΛ Κιάτου σε Πρότυπο” που , όπως τονίζεται, “μεθοδεύει εν κρυπτώ και χωρίς καμία διαβούλευση η κυβέρνηση.” Επισημαίνουν, εξάλλου, τα σημαντικά προβλήματα που αυτό θα δημιουργήσει για τις τοπικές κοινωνίες, τους μαθητές και τους γονείς, αλλά και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Με την παρέμβασή τους, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ζητούν ενημέρωση και άμεσες ενέργειες από το αρμόδιο Υπουργείο, στην κατεύθυνση να αποτραπεί μια τέτοια προοπτική που, “αντί να αναβαθμίζει και να ενισχύει, υποβαθμίζει και απαξιώνει ένα νευραλγικό Σχολείο επαγγελματικής εκπαίδευσης για το Νομό και τη Δυτική Κορινθία με σημαντικές ειδικότητες και πολλές διακρίσεις ανά τα χρόνια.”

Την αναφορά μας γνωστοποιεί ο Βουλευτής :

“Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων
ΑΝΑΦΟΡΑ
Για την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Τη μη μετατροπή του ΕΠΑΛ Κιάτου σε Πρότυπο ζητά η εκπαιδευτική κοινότητα»
Ο Βουλευτής Κορινθίας, κ. Γιώργος Ψυχογιός, καταθέτει ως Αναφορά την με αρ. 13/4.5.2022 Ανακοίνωση της Β’ ΕΛΜΕ Κορινθίας, καθώς και ενυπόγραφη επιστολή διαμαρτυρίας διδασκόντων/ουσών του 1ου Ημερήσιου ΕΠΑΛ Κιάτου, που αφορά στην αλλαγή του καθεστώτος του ΕΠΑΛ Κιάτου σε Πρότυπο Σχολείο.
Σύμφωνα με τα κείμενα, διαφωνούν με την προοπτική αυτή – που μεθοδεύεται εν κρυπτώ από τοπικές κοινωνίες, εκπαιδευτική κοινότητα και γονείς – για ένα κομβικό για το Νομό και την Δυτική Κορινθία ΕΠΑΛ με μαθητές/τριες από τους Δήμους Σικυωνίων, Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης, Βέλου – Βόχας και μάλιστα από πολλά ορεινά χωριά της ευρύτερης περιοχής.
Όπως σημειώνουν:
∙ στα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. θα εισάγονται απόφοιτοι Γ/σίου με κριτήριο τον βαθμό του απολυτήριου, μια πρακτική που έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις σύγχρονες επιστημονικές και παιδαγωγικές αντιλήψεις που αρνούνται τον διαχωρισμό και την κατηγοριοποίηση των μαθητών και υιοθετούν την αρχή της συμπερίληψης.
∙ Όσοι/ες δεν εισαχθούν στα Π. ΕΠΑ.Λ. είτε θ’ αναγκαστούν να μετακινηθούν με κόστος σε ΕΠΑ.Λ. άλλων πόλεων, εφόσον λειτουργεί η ειδικότητα που επιθυμούν, είτε θα οδηγηθούν υποχρεωτικά σε ΓΕΛ, είτε θα καταφύγουν στην πρόωρη κατάρτιση μέσω των Ε.Σ.Κ. και των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., χωρίς ν’ αποκλείεται κάποιοι να εγκαταλείψουν εντελώς το σχολείο (μαθητική διαρροή).
∙ Ενώ το κύριο επιχείρημα για την εισαγωγή των Προτύπων ΕΠΑΛ στη δημόσια εκπ/ση είναι η δημιουργία τομέων για την τοπική αγορά εργασίας, η τελευταία δεν μένει πάντα σταθερή, αλλά αντιθέτως αλλάζει πολύ γρήγορα. Η επαγγελματική εκπαίδευση οφείλει να παρέχει παιδεία και εφόδια όχι μόνο στις σημερινές, αλλά και τις μελλοντικές συνθήκες και να μην εξαντλείται στις ανάγκες και απαιτήσεις των επιχειρήσεων της περιοχής.
∙ Ο Σύλλογος Διδασκόντων θα έχει και άλλες αρμοδιότητες εκτός απ’ όσες γνωρίζουμε μέχρι τώρα, οπότε θα υπάρχει πρόσθετος φόρτος εργασίας για τους εκπ/κούς χωρίς όμως καμία επιπλέον αμοιβή. Κι ακόμα, δημιουργείται μια «σκιώδης διεύθυνση», που υποβαθμίζει ουσιαστικά το ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων.
∙ Ο Ν. 4763/2020, χρησιμοποιεί την διατύπωση «διαδικασία επιλογής, τοποθέτησης και θητείας του εκπαιδευτικού προσωπικού» και δεν αναφέρεται σε οργανικές θέσεις, με αποτέλεσμα αυτές να μην είναι κατοχυρωμένες για τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς.
Ζητούν από το Υπουργείο Παιδείας και τους αρμοδίους να μην υλοποιήσουν μια τέτοια πρόταση και να ενισχύσουν σε προσωπικό, μέσα και ειδικότητες τα Επαγγελματικά Σχολεία.
Επισυνάπτονται η με αρ. Πρωτ. 13/4.5.2022 Ανακοίνωση Β’ ΕΛΜΕ Κορινθίας και η ενυπόγραφη διαμαρτυρία των Διδασκόντων Καθηγητών.
Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας και να μας ενημερώσετε σχετικά.
Αθήνα, 27 Μαΐου 2022
ΟΙ ΚΑΤΑΘΕΤΟΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

Γιώργος Ψυχογιός
Νίκος Φίλης”

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ