Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου μπορούν οι επιχειρήσεις να προχωρήσουν στην απόσυρση ή αναβάθμιση του software των ταμειακών τους μηχανών, ανάλογα βέβαια την περίπτωση. Ανάλογα με το εάν οι επιχειρήσεις έχουν πληγεί ή όχι από την πανδημία αλλά και το ύψος του τζίρου τους θα πραγματοποιείται η αντικατάσταση των ταμειακών μηχανών παλαιού τύπου, όπως έχει ανακοινωθεί. Βασικός στόχος του Υπουργείου Οικονομικών και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) είναι να συνδεθούν το ταχύτερο οι ταμειακές μηχανές online με το σύστημα. Αυτό που επιδιώκει η κυβέρνηση είναι να εκδίδεται η απόδειξη λιανικής πώλησης ταυτόχρονα με την απόδειξη του POS (σύστημα EFTPOS). Και αυτό καθώς πολλές επιχειρήσεις στις συναλλαγές με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες δεν εκδίδουν την απόδειξη λιανικής.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα για την αντικατάσταση των ταμειακών μηχανών παλαιού τύπου :
1. Επιχειρήσεις που δεν εντάχθηκαν στους πληττόμενους ΚΑΔ λόγω COVID-19 σύμφωνα με τις κανονιστικές πράξεις της διοίκησης και το φορολογικό έτος 2019 είχαν ακαθάριστα έσοδα πάνω από 100.000 ευρώ. Η απόσυρση από τη χρήση αυτών των τύπων ΦΗΜ ολοκληρώνεται υποχρεωτικά μέχρι την 31η Αυγούστου 2021.
2. Επιχειρήσεις που δεν εντάχθηκαν στους πληττόμενους ΚΑΔ λόγω COVID-19 σύμφωνα με τις κανονιστικές πράξεις της διοίκησης και το φορολογικό έτος 2019 είχαν ακαθάριστα έσοδα μέχρι και 100.000 ευρώ. Η απόσυρση από τη χρήση αυτών των τύπων ΦΗΜ ολοκληρώνεται υποχρεωτικά μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου 2021.
3. Για όλες τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, η απόσυρση των παλαιού τύπου ταμειακών μηχανών ολοκληρώνεται υποχρεωτικά μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2021.