1ο ΕΚ Κιάτου : “ Αντιμετωπίζοντας το φαινόμενο της Μαθητικής Διαρροής: το παράδειγμα της Πορτογαλίας ”

Δελτίο Τύπου

“Το 1 ο Εργαστηριακό Κέντρο Κιάτου, πραγματοποίησε πρόγραμμα κινητικότητας
εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, Βασική Δράση 1
(ΚΑ1): Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων, από τις 15-8-2022 έως τις 27-8-2022 στην
Πορτογαλία.
Η κινητικότητα των επτά εκπαιδευτικών μας εδράστηκε στο εγκεκριμένο Σχέδιο με
κωδικό 2021-1-EL01-KA122-VET-000030831 και τίτλο: “Αντιμετωπίζοντας το φαινόμενο της Μαθητικής Διαρροής: το παράδειγμα της Πορτογαλίας (Confronting the phenomenon of school dropout: the example of Portugal)" και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ι.Κ.Υ..
Το πρόγραμμα έχει στόχο την  επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, ώστε
να εμπλουτίσουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις,  εμπειρίες, δεξιότητες και την εμβάθυνση στο
φαινόμενο της μαθητικής διαρροής, ανάλυση των αιτιών και των τρόπων αντιμετώπισής της,
ώστε να κατανοήσουμε τον ρόλο του σχολείου και των εκπαιδευτικών, στην επίλυση του
προβλήματος.
Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας στη Πορτογαλία πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικά σεμινάρια, εκπαιδευτικές και πολιτιστικές επισκέψεις. Οι κύριες θεματικές ενότητες των επιμορφώσεων ήταν οι ακόλουθες:
● Πρόληψη της μαθητικής διαρροής
● Βασικά στοιχεία προγραμμάτων πρόληψης της εγκατάλειψης
● Αποτροπή εγκατάλειψης
● Προγράμματα παρέμβασης
● Παραδείγματα αποτελεσματικών παρεμβάσεων
● Παρουσίαση παραδειγμάτων «Προγραμμάτων Παρέμβασης»
● Ασφαλή περιβάλλοντα μάθησης
● Συνεργασία σχολείου-κοινότητας
● Ευκαιρίες μετά το σχολείο
● Εναλλακτική εκπαίδευση , κ.α.
Το άλλο σκέλος της κινητικότητας αφορούσε το πολιτιστικό κομμάτι. Έτσι, κατά τη
διάρκεια της επίσκεψης μας στην Πορτογαλία, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την
πολιτιστική κληρονομιά της χώρας μέσα από τις παρακάτω δράσεις:
– Διαμονή και περιήγηση στην Μπράγκα, που θεωρείτε η θρησκευτική πρωτεύουσα της
Πορτογαλίας και βρίσκεται στα βορειοδυτικά της χώρας, συνδυάζοντας τη σύγχρονη νεανική
ενέργεια με τη μεσαιωνική ιστορία καθώς το 2012 αναδείχθηκε Ευρωπαϊκή Νεανική
Πρωτεύουσα Η Μπράγκα (Braga), είναι η πρωτεύουσα της περιοχής της Μπράγκα είναι η
τρίτη σημαντικότερη πόλη της Πορτογαλίας έξω από τις μητροπολιτικές περιοχές  της Λισαβόνας και του Πόρτο. Η Μπράγκα είναι επίσης το κέντρο της μεγαλύτερης μητροπολιτικής περιοχής του Μίνιο (Minho). Κάτω από την κυριαρχία της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, ως Μπρακάρα Αουγκούστα, ήταν πρωτεύουσα της επαρχίας Gallaecia. Στην Μπράγκα παρακολουθήσαμε φεστιβάλ σύγχρονης αλλά και τοπικής μουσικής και πέραν των άλλων επισκεφτήκαμε το πιο δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο της πόλης που βρίσκεται ψηλά σε μια κορυφή λόφου στα ανατολικά τη βασιλική Bom Jesus do Monte, την Praça da República, το Jardim de Santa Bárbara, το Μουσείο Biscaínhos, τον Καθεδρικό Ναό, το Ιερό της Παναγίας του Σαμέιρο (Samerio), Raio Palace, κ.α.
–  Επίσκεψη και περιήγηση στο Γκιμαράες (Guimarães) που ήταν η πρώτη πρωτεύουσα
της Πορτογαλίας και είναι γνωστή ως “το λίκνο του Πορτογαλικού Έθνους”
– Επίσκεψη και περιήγηση στην Φάτιμα (Fatima). Η Φάτιμα είναι πόλη της Πορτογαλίας,
διάσημη για τα θρησκευτικά οράματα που λέγεται ότι εθεάθησαν εκεί το 1917. Η πόλη
προσελκύει πλήθη χριστιανών και τουριστών, ιδιαίτερα τις ημέρες του προσκυνήματος.
– Επίσκεψη και περιήγηση στο Σαντιάγκο Ντε Κομποστέλα (Santiago de Compostela) της
Ισπανίας. Το Σαντιάγο ντε Κομποστέλα είναι η πρωτεύουσα της αυτόνομης κοινότητας
της Γαλικίας στην Ισπανία. Ο καθεδρικός ναός, που δεσπόζει στην κύρια πλατεία της παλιάς
και καλοδιατηρημένης πόλης και είναι αφιερωμένος στον Άγιο Ιάκωβο (Santiago), είναι ο
προορισμός ενός από τους πιο σημαντικούς δρόμους προσκυνήματος, γνωστού ήδη από τον 9ο αιώνα ως του Δρόμου του Αγίου Ιακώβου (γαλικιανά: Camiño de Santiago). Το 1985 όλη αυτή η διαδρομή αναγνωρίστηκε ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO.
– Επίσκεψη και περιήγηση στην Λισαβόνα (Lisboa) την πρωτεύουσα της Πορτογαλίας,
που έχει χαρακτηριστεί «Πόλη του Οδυσσέα», επίσης «Πόλη των μεγάλων θαλασσοπόρων –
εξερευνητών», ως και «Πριγκίπισσα του Ωκεανού». Πραγματοποιήσαμε βόλτα με τα το παλιό
παραδοσιακό και γραφικό τραμ και επισκευτήκαμε την πλατεία Comercio, τη μεγαλύτερη
πλατεία της πόλης, την Praca do Comercio (Πλατεία Εμπορίου), το Μνημείο των
Ανακαλύψεων που βρίσκεται στις εκβολές του ποταμού Τάγου στη συνοικία Μπελέμ (Belém)
κ.α.
– Επίσκεψη και περιήγηση στο Πόρτο που περιελάμβανε, κρουαζιέρα στον ποταμό
Ντούρο, επίσκεψη στα τοπικά διάσημα οινοποιία, δοκιμή κρασιών της τοπική ποικιλίας
“πόρτο”, μπάνιο στον ατλαντικό ωκεανό, ηλιοβασίλεμα και δείπνο με θέα τον ατλαντικό,
επίσκεψη στο διάσημο βιβλιοπωλείο Λέλο (Lello) που άνοιξε το 1906 και υποδέχεται πάνω
από 1 εκατομμύριο επισκέπτες το χρόνο και πουλά 1200 βιβλία την ημέρα.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης μας στην Πορτογαλία, οι εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν
ποικίλες κοινωνικές δεξιότητες και πιστεύουμε πως η συνάντηση αυτή αποτέλεσε σπουδαίο
ερέθισμα για την περαιτέρω εξέλιξη και πρόοδό τους. Παράλληλα ήρθαν σε επαφή με τον
πορτογαλικό τρόπο ζωής και κουλτούρα. Οι εκπαιδευτικοί, απέκτησαν και ανέπτυξαν
γλωσσικές δεξιότητες στην Αγγλική και εν μέρει στην Πορτογαλική γλώσσα και τους δόθηκε η δυνατότητα να εξασκήσουν την ορολογία στα Αγγλικά, που είναι πολύ σημαντικό για την
εργασία σε ένα Ευρωπαϊκό περιβάλλον. Ήρθαν σε επαφή με τον πολιτισμό και την κουλτούρα
μιας άλλης ευρωπαϊκής χώρας. Οι συμμετέχοντες επέστρεψαν στη χώρα τους με διάθεση να
λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές της εμπειρίας τους και των γνώσεων που απεκόμισαν
καθώς και με ιδέες, καλές πρακτικές και εικόνες που θα μπορούσαν να προσφέρουν στην ποιότητα ζωής του τόπου μας. Επομένως, η υλοποίηση της εκπαιδευτικής
κινητικότητας του Erasmus+ στη Πορτογαλία, στέφθηκε με επιτυχία δίνοντας Ευρωπαϊκό
προσανατολισμό στον χαρακτήρα του σχολείου, δημιουργώντας ένα δίκτυο συνεργασίας με
εκπαιδευτικούς φορείς και επιχειρήσεις στην Ευρώπη και θέτοντας τις βάσεις για μελλοντικές
συνεργασίες. Η άριστη βαθμολογία που έλαβε το πρόγραμμα κατά την αξιολόγηση του από
τους συμμετέχοντες, μας δείχνει το δρόμο που οφείλουμε να ακολουθήσουμε.

Ο Διευθυντής του 1 ου Ε.Κ. Κιάτου

Παλαιολόγος Δούρος”

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ